Friday, December 5, 2008

CUBA - Faizal Tahir



I just watched the semi final of Muzik Muzik on TV3 (thanx to my bestie who reminded me about it). Five songs made it to the final, Lagu Kita by Aizat, Bila Nak Saksi by Spider, Hanya Di Mercu by Ayu, Sampai Syurga and Cuba, both by the talented Faizal Tahir. I adore Faizal Tahir. His songs are awesome as well as his performances. They never fail to impress me. I love both of his songs that made it to the final but I love Cuba slightly more, simply because, well, I'm feeling it. The music builds up your anticipation nicely but it's the lyric that got my attention.

Cuba kau dengar
Cuba kau cuba
Diam bila ku cuba
Tuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
Setia ku mendengar
Agar tenang kau merasa

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang tuk dapatkan aku
Itulah aku…padamu

Cuba kau lihat
Cuba kau cuba
Renung ke mata aku
Bila ku kaku melihatmu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk menyatakan rasa sakit
Dalam diri

Dan bila kau perlu
Setia ku menunggu
Agar senang kau merasa

Maafkan kerana aku tak pernah
Terlintas tuk menulis pada mu
Salahkan ku
Tak mungkin lagi aku meminta
Untuk kau mendengar..
Untuk kau melihat ke mataku


Yes, it's not your typical love songs and strange enough, I think many people could relate to it. Or at least I think I could relate to it. Anyhoos, it's a freakrockinly (yes, I invented a new word. Yes!!) good song and I can't wait to listen to it at the final. Good luck Faizal. Mwaah! :)

2 comments:

Wahidah said...

tk smpt pun tgk muzik2 ni..huhuhu..tgk final jer la jawabnyaa...

MyNameIsdD said...

ala ye ker, keje eh time tuh.
mantap performances derang, saingan sengit jugak sbb lagu sumer bes2. hopefully antara 2 lagu faizal tahir tuh, salah satu menang nnt! yessh! ;)