Wednesday, September 30, 2009

I thought i was having a headache

I was sitting in front of my laptop. Gaya jepun (bersila - sebab dlm blk akutakde kerusi). Focusing on surfing the internet and stalking people on facebook, I suddenly felt the floor moving. Goyang depan dan belakang. Macam duduk atas krusi OSIM (bukan utk urut2 tuh, tp yg utk kuruskan badan, kerusi dia mcm naik kuda tuh) tp mild skit dari tuh la.

Aku nih nak pitam ke ape.

I looked up and I saw the lamp was swaying too.

Sah, mmg umah nih gegar nih. My blood ran cold in my veins. Jgnla rumah aku nih roboh. Nih rumah mmg da lame da, tp kalo roboh mane aku nk sewa umah. And most importantly, mane aku nk selamatkan harta2 aku in one go.

Selepas konpem that it was not my mind playing tricks on me, aku pun memakai persalinan baju yg sopan. Dengar kat luar rumah puan-puan surirumah dah keluar smbil mengendong anak masing2. Fuuh, nasib baik bukan aku sorang rase gegar tuh. Lega lah sikit rase bile x keseorangan menghadapi bende cemnih. My housemate was at her friend's house. Dah masuk 3 hari kot tak balik2, apehal la dgn engkau nih (ok stop umpatan di sini, post nih bukan utk mengumpat beliau). After changing into a more decent attire, I went downstairs (ha, rumah due tingkat, mmg la seriau kalo pikirkan roboh cemane kan, baiikk punya) and off I went outside the house. Semua kakak tuh pun rase gegaran tu, I talked to them for a couple of seconds and then I went back inside my house.

Handphone da ade dlm tgn maka sebagai seorang yg baru hadapi something yg agak traumatic, I called my boyfriend. Lepas dah cakap, ahhh lega sket perasaan. Lepas tu masuk bilik dgn kaki yg gementar. Semua pun ade dlm keadaan yg elok, and I called my mom.

Nihla pertama kali rase gegar cemgini. Dulu time belaja kt Auckland pun x penah rase cemni. Adoyai..

2 comments:

Anonymous said...

penah baca cerpen camni..-mamat..tp kat mane ye..bukan genre seram rasanya haha

SuperGirl said...

ah babe! take care k