Sunday, January 15, 2012

hopes and fears

Kejap betul dah mid January. Tak lama lagi I'm turning 28. Orang kata tak lama lagi dah drive 3 series. Kan best kalo umor 30 dapat BMW betul, this would make people REALLY looking forward to be 30.

Bila umur bakal jadi makin tua, (in fact setiap hari pun kita makin tua jugak sebenarnya kan) it makes me ponder on death, a lot. When, how, where, why.

Memang tak dapat dinafikan, hati nih kecut bila fikir pasal mati sebab tak pasti layak ke untuk jadi penghuni syurga. Tapi, kalau hidup lama lama sangat pun tak seronok jugak sebab mesti dosa pun makin bertambah?

I hope that when my time comes, I won't be leaving others with burden. Tak nak pergi dengan menyusahkan orang orang terdekat.

If only we can choose the way we die and when.

Oleh itu, dengan ini, saya dengan rendah hati, minta maaf kalau pernah melukakan hati anda (tak kisahlah dengan percakapan, perbuatan, penulisan dan sebagainya). Semoga lepas ini kita sama sama akan jadi manusia yang lebih baik, dari segi spiritual dan duniawi. Semoga tahun ini dapat dilalui dengan tenang dan sukses bersama keluarga dan rakan tersayang :)

No comments: