Wednesday, November 10, 2010

! JUMP !


*if u wanna skip reading this and go ahead with watching the clip, scroll right until the end of this post. Tapi baca dulu baru feel kot. haha.*


Towards the last few days in Auckland, I insisted on trying bungy jumping. I managed to persuade Zabreena and Izza to join the bandwagon. I can be quite persuasive, mind you ;-p My mantra that I kept on telling these two girls was,

Oit rugi woi kita tak buat bungy jump. Kang dah balik mlesia nak buat kat mana? Kat nuzelen nih la asal bungy jumping kottt. Lagipun pas nih kalo nak buat mesti mahal.

Dengan muka yang smug tahap tak hingat aku dok persuade mereka.

Sukses.

Tapi masalahnye aku nih sbenonye gayat dengan tempat tempat tinggi. Bila ade aje kat tempat yang tinggi skit mule la rase kepale lutut nih gegar. Pas tuh rase lantai tak stabil. Pale otak bayangkan kalo terjatuh lepas tuh kepale berdarah darah nanti masuk surat khabar.

Naik aje Auckland bridge yang skit punya tinggi tuh aku da cuak. Tengok yacht sane sini dah terbayang kene cucuk dengan tiang besi yacht tuh. Ah siot.

Izza dengan Zab nampak steady. Ini tidak buleh jadi.

Kami pun tunggu turn dengan nervous. I was the last to go. Dapat tengok semuaaaa orang (we weren't the only ones) jump. Ko ingat itu wat aku teruja nak jump jugak? Oh tidak. Hahaha.

Bila tengok Zab time terjun kena masuk air, aku dah terbayang aku mati lemas lepas tuh time omputih tuh tarik balik abeh keras kejung muke warne biru.

Bila dah turn Izza tengok dia riang ria gembira lepas terjun aku macam ah nak terjun ke tak, nak ke tak, nak ke tak nihh.

Tapi dah bayor 70 bucks (kot, kalo x silap, x ingat dah). 70 x 2.5 = RM 175. Argh, maunye aku nak burn duit 175 hingget cemtuh aje? Memang tak la. (Time tuh seorang student, 175 tuh besor nilainye time tuh ye). Maka aku tarik napas dedalam dan duduk kat kerusi tempat dia ikat ikat kaki dan sesemua tuh la. Dup dap. Ko toreh muke aku dengan pisau mungkin keluar darah putih. Darah orang nak mati syahid. Eh.

Bila mamat omputih tuh instructed aku untuk pegi ke pelantar nak terjun, aku da cemas tahap gabannng. Siap tarik tarik baju dia ngahaha. Perut dia pun aku terpegang. Wah, very lean. Eh. haha sempat.

Bila dia soh amek gambo kat kamera depan pelantar tuh, aku siap wat aksi trademark. Aksi peace. Zaman study memang trademark aku adelah amek gambo wat lambang peace. Gambo kat frenster time tuh semua penuh gamba peace. Kalo tak buat peace rase macam tak lengkap. Macam puasa tapi tak niat.

Lepas aje amek gamba, ah sudah. Aku rase angin kuat gila babeng. Tidaaaaak. Tengok laut kat bawah. Ahhhhhh tidaaaak. Peluh peluh jantan, betina, pondan semua kuar time tuh.

Tapi aku terjun gak, dalam aku geleng geleng pale kate kat mamat tuh "I don't wanna" aku terjun gak. Haha. Terbayang duit da bayo kot. haha.

Adeh. Time terjun, rase sangat helpless. Agaknye orang bunuh diri rase cemtuh la kot. Tangan aku macam nak gapai something yang solid tapi nak gapai ape? Pasrah aje ikut hukum graviti. Bila da rentap, oh waw, sakit gak pinggang. Kali kedua melantun aku dah nak tarik tali tapi tak sampai haha kali ketiga baru dapat tarik. Actually he did told us to pull it after the third bounce. Aku gatal nak pull time bounce yang kedua sebab bayangkan nanti aku tak tarik lepas tuh aku tersangkut kat situ sampai malam. Sengal.

Tapi lepas dah naik tuh memang gelak tak hingat. Adrenaline rush yang melampau. Sepanjang panjang kami jalan balik ke tempat tinggal memang rase terapung. Hahahaha. Bejaye aku prove yang you don't need weed nor liquor to get high. Heho.

Tapi dalam 2 hari gakla ade rase pinggang sakit sket. Sket aje la. Dan efek aku terase seram sejuk bila terbayang time terjun tuh lasted for about 6 months. Time tuh kalo aku ceritakan pasal bungy jumping nih memang aku rase macam berade balik dalam situation tuh. Bulu roma meremang. Darah rush ke otak.

Nak buat lagik?

In a heartbeat, yeah.


4 comments:

nurarinab said...

best giler dd..arina mcm dd gak gayat mcm dd tp gatai bt skydive dulu ingt bole ilang gayat tu tp hampeh..x hlg pn..mmg bole eh trk tali tu mcm tu?kalo arina tkt trlps je..

MyNameIsdD said...

dia ade bahagian tali tu yang memang kena tarik, kalo tak kite akan upside down aje cemtuh heheh. teringin gak nk skydive sbenonye tapi tak sempat time tuh, tadek rejeki sobs. ceh, punyela teringin nak wat macam2 kan, padehal dalam hati, gayat sangat. tapi skg da okeh skit rasenye. (rasenyela)

Wahidah said...

mesti ko rs mcm terjun bunuh diri kan...seram tgk seh

MyNameIsdD said...

tuh la aku memang tanak la bunuh diri, rase helpess weh