Thursday, May 20, 2010

Dalat

Setiap Kamis aku ade kelas tambahan untuk budak budak Tingkatan 3. The class is after school, it starts around 2p.m until 3.30p.m. Usually time kelas tambahan nih aku tak la se fierce macam kelas waktu pagi. Kelas waktu petang nih selalunye aku akan berlawak jugakla dengan budak budak. Not that I enjoy goofing off with teenagers (aku nih alah dengan bebudak remaje sbenanye haha) but I do know how boring it can get having to study in the hot afternoon.

Hari nih aku suruh derang jawab soalan literature Paper 1. After they did each section, we went through each question together. Sambil sambil tuh recall balik poem / short stories tuh dengan mereka and it was a joy lah bila they could still remember the important points about those poems and short stories.

Poem Life's Brief Candle. Selesai.
Poem The Dead Crow. Selesai.
Poem Lake Isle of Innisfree. Selesai.

Citer Of Bunga Telor. Selesai.
Citer The Pencil. Selesai.
Citer Dalat. Almost selesai.

Borak borak sikit pasal citer How Dalat Got Its Name nih. Derang tau what the story is about and could elaborate on each character. Bagus. Bagus. Tak sia sia kadang kadang aku buat muka animated bila cerita kat derang. Lepas tuh sampai la part penurunan kuasa jadik ketua kampung. Selalunya pass kat anak sulung (cerita nih pasal perebutan kuasa nak jadik ketua kampung lepas bapak tiga beradik nih mati).

Si Afiq : Abis tuh teacher kalo anak perempuan?

Ms dD : Pass la yang kat anak laki dia.

Si Afiq : Kalo anak dia sume pempuan?

Ms dD : Ko la yang jadi ketua kampung.

Selesai. Kalo aku layan agaknye lagik panjang nanti bebudak nih mengarut. Teacher pun nak balik awal jugak, dah lapo :-D

1 comment:

marshary said...

hahah... nice one.... bg je dier jd ketua kampung.... byk sangat tanyer